malvertising

SzóLexikon
1 perc olvasás

A „malvertising” kifejezés az „adware” (reklámszoftver) és a „malware” (rosszindulatú szoftver) szavak kombinációjából származik, amely a rosszindulatú hirdetéseket jelenti. A malvertising lényege, hogy az online hirdetési hálózatokon keresztül terjesztik a rosszindulatú programokat. A bűnözők fertőzött reklámokat hoznak létre, amelyek legálisan megjelenhetnek különböző weboldalakon, miközben a felhasználók tudtuk nélkül potenciálisan káros tartalmat töltenek le vagy hozzáférést biztosítanak érzékeny adataikhoz.

A malvertising gyakran azért ilyen hatásos, mert nehéz felismerni és elkerülni. A legitim reklámhálózatok ellenőrzése alatt is megjelenhetnek, így még azok a weboldalak is célpontokká válhatnak, amelyek hagyományosan megbízhatónak számítanak.

Példák malvertisingre

  • Fertőzött bannerhirdetések: Olyan hirdetések, amelyek ártalmas kódot tartalmaznak, és látszólag ártalmatlanul jelennek meg a weboldalakon.
  • Pop-up ablakok: Váratlanul felugró ablakok, amelyek megpróbálják rávenni a felhasználót, hogy kattintson rájuk, ezzel megfertőzve a rendszert.
  • Átirányított hivatkozások: Egy hirdetésre kattintva a felhasználó nem a várt oldalra kerül, hanem egy káros webhelyre.
  • Szoftverfrissítésnek álcázott hirdetések: Azt állítják, hogy egy szükséges szoftverfrissítés letöltését ajánlják, de valójában malware-t telepítenek a rendszerre.
Vissza az előző oldalra

Legtöbbet keresett szavak és kifejezések

Legfrissebb szavak a szótárban

Megosztás