Az FMCG rövidítés az angol „Fast-Moving Consumer Goods” kifejezést takarja, ami magyarul „gyorsan forgó fogyasztási cikkeket” jelent. Ezek azok a termékek, amelyeket rendszeresen, viszonylag olcsón vásárolunk, és általában gyorsan fogyasztunk el a mindennapi életben. Az FMCG termékek többnyire alacsony árkategóriába tartoznak, magas eladási mennyiségük pedig jelentős bevételt biztosít a gyártók és forgalmazók számára. Az ilyen termékekkel szembeni elvárás, hogy folyamatosan elérhetők legyenek és kielégítsék a mindennapi szükségleteinket.
Példák FMCG termékekre:
- Élelmiszerek:
- Kenyér
- Tej
- Sajtok
- Tészták
- Konzervek
- Fűszerek
- Italok:
- Víz
- Üdítők
- Kávé
- Tea
- Gyümölcslevek
- Háztartási cikkek:
- Mosópor
- Tisztítószerek
- WC papír
- Papírtörlő
- Testápolás és higiénia:
- Fogkrém
- Szappan
- Sampon
- Borotválkozási termékek
Az FMCG termékek tehát alapvető, mindennapi dolgok, amelyeket rendszeresen újra kell vásárolnunk. Emiatt ezek a termékek jellemzően széles körben elérhetők szupermarketekben és kisebb boltokban egyaránt.
Vissza az előző oldalra