Promóció

SzóLexikon
1 perc olvasás

A "promóció" szó a magyar nyelvben többféle jelentéssel is bír, és leginkább a marketing és az értékesítés területén használatos. Elsődlegesen olyan tevékenységeket, kampányokat, vagy eseményeket jelent, melyek célja egy termék, szolgáltatás vagy márka népszerűsítése, eladások növelése valamilyen kedvezmény, ajánlat vagy egyéb ösztönző révén. A promóció segítheti az ügyfelek meggyőzését és a piaci versenyben való jobb teljesítést. Néha a munkahelyi előléptetés jelentésben is használják, bár ez kevésbé gyakori.

Példák promócióra:

  • Áruházi akciók: Időszakos kedvezmények egy adott boltban annak érdekében, hogy növeljék az eladásokat.

  • Hűségprogramok: Olyan programok, ahol a vásárlók hűségpontokat gyűjthetnek, amit később kedvezményekre vagy ajándékokra válthatnak be.

  • Ingyenes szállítás: Bizonyos összeg fölötti vásárlás esetén a szállítási díj elengedése.

  • Kettőt fizet, hármat kap akció: Vásárlók ösztönzése, hogy több terméket vegyenek egyszerre.

  • Online kuponok: Kedvezménykódok, amiket online vásárláskor használhatunk fel árengedményhez.

  • Új termék bevezetésekor kínált kedvezmények: Annak érdekében, hogy az emberek kipróbálják az új terméket.

A promóciók célja tehát, hogy vonzóbbá tegyék a terméket vagy szolgáltatást, és ösztönözzék a fogyasztókat a vásárlásra.

Vissza az előző oldalra

Legtöbbet keresett szavak és kifejezések

Legfrissebb szavak a szótárban

Megosztás